Jak używać uporządkowanych danych do obsługi EAT?

Czy chcesz zwiększyć postrzeganie EAT treści? Z tego przewodnika dowiesz się, jak wykorzystać do tego dane strukturalne. Koncepcja Google „ EAT ” (Specjalizacja, Autorytatywność i Wiarygodność) stała się w ostatnich latach gorącym tematem w społeczności SEO, a także źródłem wielu mitów i nieporozumień .

Jednym z najważniejszych pytań i tajemnic związanych z EAT jest to, czy i w jakim stopniu jest to bezpośredni czynnik rankingowy w algorytmach Google. Jednak Google konsekwentnie podchodzi do roli, jaką EAT odgrywa zarówno w swoich algorytmach, jak i w sposobie wykorzystania jej przez osoby oceniające jakość wyszukiwania, stwierdzając, że „algorytmy Google identyfikują sygnały dotyczące stron, które korelują z wiarygodnością i autorytatywnością”, w przeciwieństwie do samego EAT będącego wymierną , wymierny wskaźnik używany w algorytmach Google.

Aby umocnić tę kwestię, Google niedawno przedstawił aktualizację tego pytania, wskazując, że EAT nie jest sam w sobie czynnikiem rankingowym, ale raczej strukturą, która obejmuje wiele sygnałów, których Google używa do oceny i rankingu świetnych treści. W aktualizacji z marca 2020 r. Google stwierdził, że :

„Ocena własnych treści pod kątem kryteriów EAT może pomóc w dopasowaniu ich koncepcyjnie do różnych sygnałów używanych przez nasze zautomatyzowane systemy do oceniania treści”.

Komunikaty Google na temat EAT pozostawiają wiele miejsca na interpretację i debatę, co prowadzi do jednego wspólnego pytania wśród wielu specjalistów SEO:

Jeśli EAT jest tak ważne, jak mogę zoptymalizować moje treści, aby poprawić postrzegane przez nie EAT?

Podczas gdy oficjalne odpowiedzi Google na pytania związane z EAT pozostawiają wielu specjalistów SEO niepewnych, jakie dalsze kroki należy podjąć, istnieje jedna niezawodna, niewykorzystana metoda, której możemy użyć, aby poprawić nie tylko EAT, ale także ogólną wydajność organiczną: wykorzystanie danych strukturalnych (Schema.org ) do pełnej pojemności.

Jak uporządkowane dane mogą pomóc w EAT

Właściwe wykorzystanie danych strukturalnych może pomóc w EAT z wielu powodów. Po pierwsze, uporządkowane dane pomagają ustalić i umocnić relacje między podmiotami , szczególnie między różnymi miejscami, o których wspomina się w Internecie. Mówiąc własnymi słowami Google , udostępnienie tych znaczników „pomaga” im, „dostarczając wyraźnych wskazówek na temat znaczenia strony”, których Google używa następnie do „zrozumienia treści strony, a także do gromadzenia informacji o sieci i świecie w ogólny.”

Wykorzystanie uporządkowanych danych do ustanowienia tych relacji może usprawnić zdolność Google do oceny EAT danej strony, witryny lub podmiotu, ponieważ może to pomóc:

* Zmniejsz niejednoznaczność między podmiotami.

* Utwórz nowe połączenia, których w innym przypadku firma Google nie stworzyłaby w swoim Grafie wiedzy .

* Podaj dodatkowe informacje o podmiocie, których Google mógłby nie uzyskać bez uporządkowanych danych.

Według Grafu wiedzy i eksperta patentowego Google Billa Sławskiego :

„Dane strukturalne dodają poziomu precyzji, którego potrzebuje wyszukiwarka, a którego mogą nie uchwycić, ponieważ nie mają zdrowego rozsądku człowieka”.

Bez pewności co do tego, jakie podmioty znajdują się na stronie, dokładna ocena wiedzy, autorytetu i wiarygodności tych podmiotów może być w najlepszym razie wyzwaniem dla wyszukiwarek. Ustrukturyzowane dane pomagają również ujednoznacznić podmioty o tej samej nazwie, co jest niewątpliwie ważne przy ocenie EAT.

Sławski podał kilka interesujących przykładów tego, jak to może działać:

„Kiedy masz osobę, która jest tematem strony, która dzieli się z kimś nazwiskiem, możesz użyć właściwości SameAs i wskazać stronę o niej w bazie wiedzy, takiej jak Wikipedia, aby było jasne, że po odesłaniu dla kogoś takiego jak Michael Jackson masz na myśli króla popu, a nie byłego dyrektora Bezpieczeństwa Wewnętrznego – to bardzo różni ludzie.

Firmy czasami mają nazwy, które mogą dzielić z innymi, na przykład zespół Boston, który dzieli nazwę z miastem”.

Uporządkowane dane zasadniczo służą do podawania Google kluczowych informacji na temat tematów w Twojej witrynie, a także osób, które się do niej przyczyniają. Jest to kluczowy pierwszy krok w Google, który pozwala dokładnie ocenić wiarygodność i wiarygodność Twojej witryny oraz twórców jej treści.

Implementacja uporządkowanych danych dla EAT

Istnieje kilka różnych metod implementacji danych strukturalnych: JSON-LD (preferowany przez Google), Microdata i RDFa. Firma Google dodała również niedawno dokumentację dotyczącą dynamicznego dodawania uporządkowanych danych za pomocą JavaScript i Menedżera tagów Google.

W przypadku witryn WordPress popularna wtyczka SEO Yoast ma wiele wbudowanych funkcji schematów i w ostatnich miesiącach aktywnie rozwija nowe typy i funkcje schematów. W celu usprawnienia EAT sposób implementacji danych strukturalnych jest mniej istotny niż typy schematów zaznaczone na stronie. Poprawa EAT wymaga dostarczenia wyszukiwarkom jak największej ilości informacji o wiarygodności, reputacji i wiarygodności autorów i ekspertów, którzy wnoszą treści do Twojej witryny i tworzą Twoją firmę.

EAT obejmuje również reputację Twojej marki i doświadczenie użytkowników zarówno na Twojej stronie internetowej, jak i podczas korzystania z Twoich produktów lub usług. Aspekty te są szczególnie ważne, aby w miarę możliwości znakować za pomocą schematu. Ważne jest również, aby odpowiednio ustrukturyzować schemat, aby wyszukiwarki mogły zrozumieć różne właściwości danej jednostki oraz relacje między nimi a innymi jednostkami. Alexis Sanders oferuje fantastyczne wyjaśnienie korzyści z zagnieżdżania schematu i jak to zrobić poprawnie w tym artykule o JSON-LD.

Właściwe zagnieżdżenie schematu sprawia, że ​​możesz:

* Zasadniczo przeczytaj na głos wynikowy schemat za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych .

* Zapoznaj się z głównymi podmiotami na stronie, a także z ich wzajemnymi relacjami.

Zagnieżdżanie eliminuje również powszechny problem posiadania wielu nadmiarowych lub sprzecznych typów schematów na tej samej stronie (często z powodu jednoczesnego wstrzykiwania schematu przez wiele wtyczek). Na przykład na stronie produktu ważne jest, aby jasno opisać i rozróżnić relacje między organizacją, która publikuje witrynę , a organizacją, która produkuje produkt. Umieszczając je poprawnie w zagnieżdżonej strukturze, możesz wyraźnie opisać różnicę w ich rolach – zamiast po prostu mówić, że obaj są „na stronie”.

Jakie typy schematów użyć, aby poprawić EAT

Istnieje wiele rodzajów schematów i właściwości, które muszą być obecne w Twojej witrynie, aby wysyłać odpowiednie sygnały do ​​wyszukiwarek o EAT Twojej organizacji.

Poniżej znajduje się pięć przykładów niektórych z najbardziej priorytetowych możliwości wykorzystania schematu do zasygnalizowania dobrego EAT, ale jest ich znacznie więcej.

1. Schemat osoby

Pierwsza wzmianka Google o EAT w wytycznych dotyczących oceny jakości zaczyna się od poproszenia oceniających o wzięcie pod uwagę „doświadczenie” oraz „autorytatywność twórcy głównej treści”.

Informacje te mogą być przekazywane do wyszukiwarek za pomocą schematu osoby .

Ten typ schematu obejmuje dziesiątki opcji wyświetlania właściwości, aby zapewnić więcej kontekstu na temat osoby, z których wiele silnie obsługuje EAT, w tym (ale nie tylko):

* przynależność

* absolwent

* nagroda

* Marka

* ma dane uwierzytelniające

* ma zawód

* honorificPrefix

* zaszczytny sufiks

* stanowisko

* taki sam jak

Zastanów się nad dołączeniem Person Schema do powyższych właściwości przynajmniej raz, gdy w Twojej witrynie znajduje się Twój założyciel, twórcy treści i/lub współtwórcy-eksperci. (Zakładając, że te informacje są również wyświetlane na stronie – co jest warunkiem wstępnym zgodności danych strukturalnych). Strona z biografią autora jest dobrym kandydatem do umieszczenia tego typu schematu.

Pamiętaj, że wszelkie treści oznaczone za pomocą schematu muszą być również widoczne na stronie, aby uniknąć spamerskich ręcznych działań dotyczących danych strukturalnych. Innym sposobem na lepsze wykorzystanie schematu osoby jest użycie go do odróżnienia imienia i nazwiska tej osoby od innych identycznych imion i nazwisk w Grafie wiedzy Google.

Jeśli ta osoba jest wymieniona w Grafie wiedzy (który możesz zweryfikować za pomocą tego przydatnego narzędzia ), rozważ umieszczenie linku do jej adresu URL w Grafie wiedzy przy użyciu właściwości sameAs. Ten wysiłek może dać firmie Google dodatkową pewność, której potrzebuje, aby zapewnić wyświetlanie Panelu wiedzy odpowiedniej osoby w przypadku zapytań, które są dla niej specyficzne.

Mimo że Google ogłosił , że wycofał znaczniki sameAs dla profili społecznościowych, nadal możesz używać tego samego jako do innych celów, takich jak łączenie z:

* Adres URL Grafu wiedzy danej osoby.

* Ich strona w Wikipedii, profil freebase lub Crunchbase.

* Inne renomowane źródła, w których dana osoba jest wymieniona w Internecie.

Ponadto warto pamiętać, że istnieje więcej wyszukiwarek korzystających ze Schema niż tylko Google, więc wyświetlanie profili społecznościowych przy użyciu tego samegoAs jest prawdopodobnie nadal dobrym podejściem.

2. Organizacja

Schemat organizacyjny jest bez wątpienia jednym z najlepszych typów schematów wspierających wysiłki EAT.

Ten typ schematu oferuje różne właściwości, które mogą zapewnić dodatkowy kontekst dotyczący Twojej firmy lub marki, na przykład:

* adres

* Duns

* założyciel

* data założenia

* ma dane uwierzytelniające

* wieO nas

* członkiem

* Organizacja rodzicielska

Wiele firm wdraża schemat organizacji bez wykorzystywania tych pól lub wielu innych właściwości dostępnych przy użyciu tego typu schematu. Rozważ umieszczenie wszystkich tych informacji na najbardziej odpowiedniej stronie dotyczącej Twojej organizacji (zazwyczaj strona „O nas” lub „Kontakt” ) i odpowiednie oznaczenie strony.

3. Autor (właściwość schematu)

Autor to właściwość schematu, której można używać dla dowolnego typu schematu, który należy do klasyfikacji CreativeWork lub Review, takiego jak artykuł lub artykuł z wiadomościami. Ta właściwość powinna być używana jako znacznik dla wpisu autora na fragmencie treści. Oczekiwane typy właściwości Autor to osoba lub organizacja, więc jeśli witryna publikuje treść w imieniu firmy, ważne jest, aby podać autora jako organizację, a nie osobę.

4. zrecenzował(a) przez (właściwość schematu)

Obiekt recenzowany przez to świetna okazja do zaprezentowania dobrego EAT Twojej witryny. Jeśli korzystasz z recenzentów ekspertów, takich jak recenzenci medyczni lub prawnicy, rozważ wyświetlenie ich nazwiska na stronie jako osoby, która sprawdziła Twoje treści pod kątem dokładności. Następnie możesz wykorzystać właściwość reviewedBy, aby wyświetlić imię i nazwisko tej osoby (lub organizacji).

Jest to świetne podejście, jeśli Twoim autorom brakuje EAT lub silnej obecności w Internecie, ale Twoi recenzenci są prawdziwymi ekspertami o znanej obecności w Internecie. W przypadku WordPress do witryn internetowych korzystających z Yoast, obecnie rozważana jest funkcja recenzowane przez ich mapy drogowej , która pozwoli Ci wskazać osobę, która sprawdziła Twoje treści, wybierając spośród autorów w WordPress.

5. Cytaty (właściwość Schemat)

Korzystając z właściwości schematu cytowania , możesz wyświetlić inne publikacje, artykuły lub prace kreatywne, do których cytuje lub do których prowadzą linki.

To świetny sposób na pokazanie wyszukiwarkom, że odwołujesz się do autorytatywnych, godnych zaufania źródeł w celu wsparcia swojej pracy, co jest świetną strategią dla EAT. Ponadto umieszczanie cytatów w znacznikach schematu może pomóc w pozycjonowaniu Twojej marki w stosunku do innych marek, z którymi się kojarzysz, co potencjalnie może dostarczyć Google jakościowych informacji o Twojej wiarygodności.

Podsumowanie: Wykorzystaj dane strukturalne do wspierania inicjatyw EAT

Biblioteka Schema.org jest stale rozbudowywana. I chociaż same dane strukturalne nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym , Google konsekwentnie zaleca ich stosowanie i wykorzystywanie ich w jak największym stopniu, aby pomóc wyszukiwarce w zrozumieniu Twojej witryny. Przypuszczalnie, pomagając Google lepiej zrozumieć Twoje treści i podmioty zawarte w Twojej witrynie za pomocą uporządkowanych danych, usprawni to również i poprawi ich wysiłki w zakresie oceny jakości Twojej witryny i EAT. Zwróć uwagę na stale rozwijającą się bibliotekę Schema.org i skorzystaj z wielu wymienionych tam typów schematów i właściwości jako wskazówek dotyczących struktury treści.