Polecamy...

Sklep stacjonarny i internetowy - zwiększenie zysków, część 1

13 Wrzesień
2016

Niezależnie od formy prowadzonej działalności i tego, czy sprzedaż odbywa się w sklepie stacjonarnym czy internetowym, najważniejszym wskaźnikiem są osiągane zyski. Dbanie o zainteresowanie klientów przekłada się na poprawę wyników i opłacalność całego biznesu. Może wydawać się, że nie istnieją uniwersalne sposoby na zwiększenie zysków zarówno sklepów internetowych, jak i stacjonarnych – w rzeczywistości klienci w obu przypadkach kierują się podobnymi motywacjami i można skłonić ich do zakupów, korzystając z podobnych metod.

Strona internetowa
Prowadzenie e-sklepu wymaga starannego przygotowania witryny, która stanie się naszą wizytówką. Funkcjonalność, estetyka i łatwość obsługi mają realne przełożenie na zainteresowanie klientów – jeśli strona będzie nieczytelna i niedopracowana istnieje duże prawdopodobieństwo, że konsumenci wybiorą konkurencję.
O ile działanie sklepu internetowego jest uzależnione od przygotowania profesjonalnej strony, to właściciele sklepów stacjonarnych często pomijają tę kwestię. Jest to jednak błąd bo sprawia, że zmniejsza się grono potencjalnych klientów. Wiele osób polega na informacjach znalezionych w sieci, sprawdza dostępny asortyment i lokalizację, a dopiero potem decyduje się odwiedzić sklep stacjonarny.
Aby przygotować własną stronę internetową, warto poznać niuanse content marketingu. Interesująca treść lub video obrazujące praktyczne wykorzystanie produktu z asortymentu może sprawić, że sklep stanie się rozpoznawalny nawet wśród osób, które jeszcze nie miały okazji go odwiedzić.    

Dbanie o stałych klientów
Pozyskiwanie nowych kupujących jest istotne i służą temu wszystkie działania marketingowe, dzięki którym więcej osób zainteresuje się ofertą. Promocje i wyprzedaże są jednym z uniwersalnych sposobów na dotarcie do szerszego grona konsumentów, ale nie mniej ważne jest nakierowanie działań na budowanie grupy stałych klientów. Takie relacje można kształtować na kilka sposobów. Jednym z pomysłów jest aktywne prowadzenie newslettera, dzięki któremu można informować o poszerzeniu asortymentu lub obowiązujących promocjach. Mile widziane będą na pewno także bony rabatowe przeznaczone dla klientów, którzy dokonali dużych zakupów. Podtrzymywaniu relacji pomiędzy przedsiębiorcą a kupującym służą obecnie również takie kanały komunikacyjne, jak Facebook – aktywne prowadzenie profilu pomaga marce na trwale zagościć w świadomości osób obserwujących stronę.

 

To może Cię zainteresować