Polecamy...

Sklep stacjonarny i internetowy - zwiększenie zysków , część 2

13 Wrzesień
2016

Zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie zysków, to priorytet dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego własny sklep – nie ma tu znaczenia branża czy forma działalności. Niekiedy tradycyjne działania marketingowe okazują się niewystarczająca i wówczas rozwiązań należy szukać gdzie indziej. Kierunek zmian powinna wskazywać dynamika rozwoju handlu internetowego – szczególnie osoby prowadzące sklepy stacjonarne, powinny rozważyć stworzenie internetowego odpowiednika. Co jednak mogą zaproponować klientom e-sklepy? Rozwijanie działalności z wykorzystaniem nowoczesnych technologii nie kończy się na posiadaniu własnej witryny. Sprzedaż wielokanałowa to realna szansa na wzrost konkurencyjności dzięki dostosowaniu się do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Sprzedaż wielokanałowa dla sklepów stacjonarnych i internetowych
Niezależnie od tego, w jakiej postaci działa sklep, możliwe jest poszukanie alternatywnych sposobów dotarcia do klientów. Właściciele punktów stacjonarnych nie od razu muszą decydować się na otwarcie internetowego odpowiednika – takie przedsięwzięcie należy odpowiednio zaplanować. Wcześniej mogą zaprezentować swoją ofertę na targach i wystawach związanych z branżą w której działają. Dzięki temu rozpoznawalność marki wzrośnie, co przełoży się na późniejszą sprzedaż.
Sklepy internetowe mogą na wiele różnych sposobów zintegrować rozmaite kanały sprzedaży. Rynek e-commerce i dostępne oprogramowanie znacznie ułatwiają automatyzację procesu zamówienia. Wiąże się to jednak z posiadaniem przez firmę odpowiedniej infrastruktury – wcześniej należy pomyśleć o udostępnieniu różnych form dostawy czy zwiększeniu liczby dostępnych rodzajów płatności. Dzięki temu klienci nie będą rezygnowali z zakupów z powodu ograniczeń oprogramowania.

Mobilne zakupy
Dostęp do internetu w domu jest obecnie standardem, ale spora grupa osób chętniej niż z komputera korzysta z urządzeń mobilnych połączonych z siecią. Ten trend nie jest bez znaczenia dla przedsiębiorców posiadających e-sklepy lub planujących przenieść swoją działalność także do internetu. Kanał mobilny może znacząco przyczynić się do zwiększenia zysków – ciągle się rozwija i zdobywa nowych zwolenników. Aby wykorzystać jego potencjał, należy założyć e-sklep w technologii RWD, dostosowanej do urządzeń mobilnych, takich jak tablet czy smartfon. 

 

To może Cię zainteresować