2 podstawowe błędy powodujące utratę klienta

Dwoma podstawowymi rzeczami, które odrywają znaczną rolę w e-commerce jest postrzeganie oraz psychologia. Każdy ma świadomość, że im lepiej strona wygląda i lepsze zdjęcia zawiera tym większe zainteresowanie odbiorców. Istnieją jednak pewne rzeczy, na które wcześniej z pewnością nie zwracałeś uwagi. Powinieneś się, więc nimi zapoznać.

Mnogość wyboru

Na temat zbyt dużej ilości wyboru produktów, dwóch naukowców przeprowadziło doświadczenie marketingowe. W pewnym sklepie ustawiono jednego dnia 24 rodzaje smaków dżemów do próbowania, w następnym dniu tylko 6 smaków. Jakie były wyniki? W pierwszym dniu 60 % klientów spróbowało dżemów, ale w drugim dniu jedynie 40 %. Z osób, które kosztowały 24 smaki, kupiły 3 %. W przypadku 6 smaków, aż 30 %. Jaki z tego morał? Im więcej tym lepiej? Nie do końca, ponieważ w pierwszym dniu z 24 dżemów kupiono tylko 4,a w dniu drogim z pośród 6, skusiło się 31 osób.

Tak, więc jeśli chodzi o sklepy internetowe to im więcej wystawisz produktów, tym więcej konsumentów wejdzie na Twoją stronę, ale mniej z nich cokolwiek kupi, a wiadomo, że w tym przypadku liczy się sprzedaż, a nie wejścia na witrynę. Psychologowie, tłumaczą to w ten sposób, że im większy wybór mamy tym dla nas gorzej, ponieważ zalewa nas cały jego ogrom i na końcu rezygnujemy z jakiegokolwiek produktu. Jeśli chcesz, aby Twoja sprzedaż wzrosła to pogrupuj według kategorii produkty na swojej stronie, aby wchodzący na nią nie byli zdezorientowani.

Zbyt duża różnica pomiędzy tekstem, a zdjęciami

Co Twoim zdaniem wolą klienci? Wyczerpujący tekst czy fenomenalne zdjęcie sprzedawanego towaru? Oczywiście, że zdjęcie. Zwięzły opis to również podstawa- nie zasypujmy kupujących wyczerpującymi opisami towarów, których nawet nie przeczytają.

Z ilością tekstu jest tak samo jak z ww. ogromem wyboru – im więcej tekstu zamieścisz na swojej stronie tym bardziej zniechęcisz klienta do zakupu. Jeśli zaś opis będzie krótki, zwięzły i konkretny to możesz mieć pewność, że pozostanie on w pamięci konsumenta. Jest, więc szansa, że jeszcze po niego wróci.

Co ze zdjęciami?

Zdjęcia nie powinny zasypywać, ponieważ także dezorientują i źle wpływają na decyzję kupna oferowanego produktu. Klient przeglądając taką stronę robi to bezmyślnie i nic z niej nie zapamiętuje, więc zapewne nic nie kupi, a przecież nie o to chodzi. Nie ma oczywiście wyznaczników, jaką ilość zdjęć powinniśmy zamieścić na swojej stronie, ale z pewnością, jeśli zrobisz to z głową to nie przesadzisz. Postaraj się, a by na Twojej witrynie panowała równowaga tekstu i fotografii.

Spraw, aby wygląd witryny przyciągał nowych klientów dzięki nowatorskim rozwiązaniom, ale wszystko stosuj w umiarze, aby nie odstraszyć wszystkich, którzy choć raz znajda się na Twojej stronie. Im ciekawsza będzie i bardziej skategoryzowana, a nie wszystkie produkty w jednym miejscu, tym większy dochód zyskasz za swoje wysiłki. Nie oznacza to, aby połowę produktów wywalić, ale poukładać np. Według kolorów, kategorii, branży itp. Im łatwiej będzie się odnaleźć tym większym zainteresowaniem dane produkty będą się cieszyć, a Twój zysk będzie większy.

 

Autor