Polecamy...

Własny sklep w galerii handlowej - poradnik

13 Wrzesień
2016

Duże centra handlowe są uważane za jedne z najlepszych miejsc do prowadzenia własnego biznesu. Wielu klientów codzienne przechadza się po galeriach i odwiedza przypadkowo napotkane sklepy, co daje szanse na zainteresowanie oferowanymi produktami szerokiej grupy odbiorców. Sąsiedztwo znanych marek podnosi atrakcyjność nawet niewielkich, prywatnych biznesów, trzeba mieć jednak oryginalny pomysł, by wyjść z cienia wielkich marek i zostać zauważonym przez klientów.

Lokale w galerii handlowej
Duże centra handlowe oferują lokale o różnej wielkości, istotne jest więc dopasowanie przestrzeni do posiadanego asortymentu. Właściciele butików z odzieżą muszą przewidzieć także wyodrębnione miejsce na przymierzalnie, przedsiębiorcy zajmujący się na przykład sprzedażą biżuterii nie muszą się martwić o dodatkowe pomieszczenie.
Do wyboru właściciele sklepu mają lokalizację tradycyjną – w jednym z pomieszczeń lub miejsce na wyspie umieszczonej w hollu. Z oczywistych względów ubrania czy obuwie lepiej sprzedawać, mając do dyspozycji większą przestrzeń i zaplecze, wyspy sprzyjają natomiast prowadzeniu mniejszego biznesu. Dla wielu decydująca może się jednak okazać różnica w cenie – paradoksalnie mniejsza przestrzeń, ale w samym środku uczęszczanego korytarza może okazać się droższa. Koszt wynajmu może wynieść nawet 10000 złotych miesięcznie, więc konieczne jest realne oszacowanie przyszłych zysków.

Opłaty dodatkowe
Comiesięczne koszty wynajmu lokalu, to nie jedyne opłaty, z którymi musi liczyć się przedsiębiorca. Należy do nich dodać należność za media czy ochronę budynku ponosząca wspólnie z innymi najemcami.

Przygotowanie lokalu
Decyzja o rozpoczęciu sprzedaży w galerii handlowej pociąga za sobą konieczność poczynienia odpowiednich przygotowań. Każdy lokal musi zostać zaadoptowany do potrzeb i specyfiki konkretnej działalności. Zakup mebli i akcesoriów, malowanie ścian to pierwsze działania nowego najemcy – nie warto na siłę starać się ograniczyć kosztów na tym etapie inwestycji, gdyż sklep i jego aranżacja będzie naszą wizytówką. Jeszcze przed otwarciem warto podjąć pierwsze działania promocyjne. Niezbędna będzie także przygotowanie baneru, który zawiśnie nad drzwiami.

 

To może Cię zainteresować